Are you gonna drop the bomb or not? Let us die young or let us live forever.

Bra bild ju, haha! Lånat Maries glasögon, snyggt! ;) 51 år är han nu gubben.. ;)

Var och firade Paputt igår, han fick en blomma i en hink som det står "Every day is another chance to make your Dream" på och en matchande burk och i burken låg två tvåpack läkorol och en trisslott (Det vanliga;) ). Han fick också en showergel som det står Bilar på haha, en barntvål som jag köpte till mig själv också för den luktade så jäkla gott! " Bubblegum", ni kan ju tänka er! ;) Sist men inte minst fick han Marscmallows i en påse som såg ut som en pussande mun. :D Inte dåligt, nej jag vet. ;)

 Fin tycker jag. :)

Vi ringde och sa innan att vi inte ville ha någon fika eftersom att vi deffar både Per och jag, så vi inte kommer och är otrevliga. ;) Då hade Marie fixat ihop Jordgubbar, valnötter, perikor och lite lite grädde, det var jättegott och så himla gulligt att hon fixade till något som passade in till vår deff! :D Pappa har det bra! :)




Har varit och tränat rygg nu och det var fantastiskt skönt, var inte lika svag som jag varit nu ett par dagar.. Jag tog Hemorage innan och fasen vad jag saknat den, den hjälpte mig verkligen.. Varit så svag pga deffen och har haft uppehåll från hemoragen ett tag nu för det är bra om man har det emellanåt eftersom den är rätt stark och använder man den ett längre tag så reagerar kroppen mindre och mindre till slut. Premiären idag blev alltså skitbra! :D




Nu sitter jag och kollar på " Min store tjocke far" som jag köpte bara för att det stod "Bästa svenska film" på, hade lite bråttom också. Men fy fasen vad dålig film, ska stänga av den direkt när jag är färdig här. Se den inte för fasiken! :P Många svenska filmer är verkligen sopiga, förutom wallander och beck. :P



Mitt protein är slut och har varit lite småsur för det hela dagen men när jag kom till jobbet hade dom sänkt ner Gainomax till 5:- styck för det var kort datum. SUPER! Så jag köpte hem 15st, haha! Gainomax utsågs till det bästa "Efterträningproteinet" i ett test i Expressen för ett par dagar sen, 20gram protein. Vaniljsmaken är sjukt god, smakar exakt som smällt vaniljglass. Mums! :P



Har även blivit beroende av Pepsimax nu också, inget vanligt socker.. Alla andra "utansockerdricka" tycker jag är jätteäckliga, men den här är ju supergod. Kan inte vara utan den, haha!

 Jag Älskar min syster också, tycker synd om henne för hon har det inte jättelätt just nu stackarn. :( <3


" Jag duger som jag är! Nu.. "

Satt och tänkte häromdagen att fasen vad bra jag är egentligen, jag har byggt upp en stark människa som har gått egenom rätt mycket. Har funnits en tid i mitt liv då jag önskade att jag inte fanns här, att jag verkligen bara ville försvinna på riktigt! Idag känns det så långt bort och jag har nästan glömt den tiden då jag var hårt nedrtyckt och mobbad. Känns inte som om jag är samma person idag som jag var då, inte alls. Då hade jag det dåligaste självförtroende man kan ha och jag trodde inte på mig själv överhuvudtaget, trodde inte det kunde bli något av mig. Idag har jag förstått att barn/ungdomar kan vara hemskt elaka och är man mullig och stor så får man gå igenom ett och annat, så är det väl för dom flesta tyvärr. Bara att jag tog inte bara emot allt alla sa utan jag låtsades vara hård och sa emot ibland, bara det att då fick man höra ännu mer och det är mycket som har suttit hårt länge. Det är ett speciellt minne jag kommer ihåg extra mycket och det är när jag skulle åka bussen hem från högstadiet, bussen var full och jag fick panikångest över att behöva fråga någon att få sitta brevid, frågade till slut en iaf och hon såg väldigt besvärad ut men flyttade iaf på sin väska så jag kunde sitta där.. När bussen börjat åka får jag höra från många håll " Öh FetIda ", "CPida du får nog gå av för bussen går för sakta", Alla i hela bussen satt och skrattade åt mig. Åt hur äcklig, fet och ful jag var. Dom frågade hon som jag satt brevid om hon var rädd för jag var säkert lesbisk. Går inte att förklara hur jag kände mig men detta var bara en dag av flera hundra då jag var tvungen att åka med bussen och ALLTID få höra något. Fruktade när jag skulle behöva gå av! "Titta på henne, titta va det dallrar!" Eller "hejdå fetida, kom inte tillbaka till skolan för det är ingen som vill ha dig där ändå!" Jag var mullig det vet jag, men inget barn ska behöva gå igenom det jag gått igenom "för"stor eller liten..Har även varit med om en del saker inom familjen, folk som har dött oväntat och mycket jobbigt. Struntade i mitt liv helt ett tag, brydde mig inte om hur saker skulle gå. Jag hatade mig själv, hatade andra.. Skriver inte allt detta för att någon ska tycka synd om mig! Jag är nästan glad att jag gått igenom mycket för idag är jag så stolt över mig själv, som sagt byggt upp en stark Ida. Att jag kan kolla mig i spegeln idag och tänka att jag duger verkligen och är riktigt bra. Gått ner 25kg, tränar idag 6 dagar i veckan, har världens bästa pojkvän och bryr mig om mig själv och tar hand om mig. Byggt upp ett fantastisk självförtroende, ibland sjunker det dock väldigt snabbt då en del inte kan riktigt ge mig den lycka att jag är stolt över mig själv idag utan måste ta ner mig på jorden lite och prata lite skit. Är tyvärr mycket så i tråkiga Sverige och speciellt småstäder. Tjejer är så tråkiga ibland, man kan kolla på varandra för att man egentligen tycker att någon ser bra ut men då missuppfattas det och tjejen i fråga tror självklart att man kollar för att det är något fel på henne och går i sin tur o pratar skit om hon som glor. Tycker man att någon är snygg/söt så är den ett hot och då är det bättre att prata skit om den, utmärker man sig för mycket så får man skit. Man får inte vara för bra helt enkelt, då får man höra ett och annat! Sanningen är ju att om man mår bra med sig själv så pratar man inte skit om andra, det har jag fått lära mig av något! Innan när jag mådde dåligt så pratade jag om alla, allt o alla var bara skit. Idag hatar jag INGEN! Jag tittar på andra tjejer och tänker gud vad söt hon är eller vilken fin kropp hon har, tänker aldrig något illa om någon! Så slutsatsen är att när man får höra något så är det oftast avundsjuka av något slag för jag vet att jag är bra, det är inget fel på mig nu. Jag är snäll o omtänksam, trevlig o öppen, stör ingen? Finns ingen anledning att prata skit om mig? Ändå blir jag såklart ledsen när man får höra skitprat. MEN det VIKTIGAST är iaf att jag har kommit till den delen i mitt liv där jag lämnat allt hemskt bakom mig och lever nu ett LYCKLIGT liv, det är inte helt perfekt men vems är det egentligen? Jag är väldigt stolt över min kropp idag o hur jag ser ut överlag, hur jag blivit som person, har som sagt världens bästa pojkvän/familj. Utan min familj hade jag nog fasen inte varit här idag, den är viktig för alla såklart. Jag står så jäkla nära min familj, alla i familjen. Vi pratar verkligen om ALLT och jag tror ändå det är rätt unikt, vi har gått igenom mycket ihop. Att jag haft min syster har betytt så jävla mycket, hon är min själsfrände och min absolut bästa vän! <3 Ibland kan jag vakna kallsvettig om natten och drömt om att hon försvunnit på något sätt och den rädslan är den hemskaste av alla! Hon ska finnas vid min sida hela livet annars får det va! OJOJOJ vad långt jag skrivit, MEN har DU läst ända ner hit så måste det betyda att du bryr dig om mig iaf på ngt sätt! Så det så! Tack för det isf! <3

 Till er som bryr sig om mig!

Nu ska jag byta film och somna i soffan i min ensamhet! Detta kommer låta konstigt kanske men IBLAND är det väldigt skönt att vara själv, jag trivs bra med mig. :) Hoppas du trivs bra med dig! :D Godnatt! Puss!


Kommentarer
Postat av: Michaela

Så jävla bra skivet och fint det där sista Ida! Glad att du mår bra idag =)

2011-05-04 @ 00:14:01
URL: http://ewamichaela.blogg.se/
Postat av: Elaine

Visst är man duktig om man läst ända ner, men man kan ju scrolla åxå :D



För ett tiotal år sedan skulle vi klassträff med grundskoleklassen och när vi sitter där vi fyra tjejer och planerar kvällen så säger en helt apropå till mig "Att vad synd det var om dig i skolan, du var ju så mobbad". Jag bara gapade för jag kände mig aldrig mobbad, kände mer det där att jag hellre var ensam, hade inte mitt gäng utan var lite här och där. Och mycket tack vare att jag inte hade mitt gäng så lärde jag känna nya människor istället.



Visst jag är väl kanske större och längre än de flesta tjejer men oftast bryr jag mig inte.



Men visst faan är det skönt att slippa skolåren med allt att vara likadan?



Skönt att bli "lite" vuxen!!

Postat av: Nattis

Ryser av att läsa detta! jag tycker att du är grymt stark och jag blir sjukt imponerad av dig! Keep up good work:)

2011-05-04 @ 11:11:34
URL: http://nattli.blogg.se/
Postat av: Nelly

Hej , kul blogg! Men pepsi Max innehåller farliga sötningsmedel som skadar hela kroppen. Dessa kemiska substanser har fler biverkningar än ngt annat "livsmedel" och skapar beroende. Socker är nyttigare tom. Ta hand om insidan också inte bara utsidan som många kroppsbyggare tydligen gör. Light produkter och lätt produkter innehåller bara ersättningar i form av kemiska substanser , transfett oljor, stabiliseringsmedel och annat nedbrytande för våra organ. Naturligt är bäst , man kan säkert deffa på sånt också. Kram

2011-05-05 @ 06:50:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0